Συνεργασία 2ου, 3ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Άργους στη διάχυση των αποτελεσμάτων της Επιμόρφωσης WP5 GIG Erasmus+- Ενδοσχολικές Επιμορφώσεις 2023-24
Στα πλαίσια της διάχυσης των αποτελεσμάτων της σύμπραξης Erasmus +2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 Gamified Introduction to Gamification και των ενδοσχολικών επιμορφώσεων του συλλογικού προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων υλοποιήθηκαν 2 επιμορφωτικές δράσεις στο εργαστήριο Πληροφορικής του 2ο Δημοτικού Σχολείου Άργους με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς του και με συνεργασία εκπαιδευτικών του 2ου, 3ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Άργους. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε στις 24 Απριλίου 2024 και αφορούσε εισήγηση 3 ωρών σχετικά με το φυσικό αντικείμενο της επιμόρφωσης της σύμπραξης Μαθητοκεντρική και Παιχνιδοποιημένη μάθηση -αξιοποίηση του διλήμματος dibl και η δεύτερη πραγματοποιήθηκε στις 25 Απριλίου 2024 και αφορούσε βιωματικό εργαστήριο 3 ωρών σχετικά με τις μαθητοκεντρικές –συνεργατικές τεχνικές δομημένης συζήτησης που πλαισιώνουν το δίλημμα.
Η εκπαιδευτικός Δέσποινα Χατζηγεωργίου ΠΕ06, εκπρόσωπος του 3ου Δημοτικού Σχολείου Άργους, πλήρη εταίρου της σύμπραξης, και επιμορφώτρια της 2ης φάσης επιμορφώσεων Erasmus+ GIG στην περιφερειακή ενότητα Αργολίδας, Φίχτια Αργολίδας -Μάρτιος 2023, στήριξε το πρώτο μέρος της εισήγησης σε σχέση με τα οφέλη των βασικών δράσεων του προγράμματος Erasmus+ για την σχολική εκπαίδευση με έμφαση στην εν λόγω σύμπραξη μικρής κλίμακας και παρουσίασε τις θεματικές της επιμόρφωσης της σύμπραξης με έμφαση όπως τη μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα και την παιχνιδοποίηση καθώς και την υποστήριξη τους από την ψηφιακή πλατφόρμα dibl. Στην συνέχεια σε βιωματικό εργαστήριο παρουσίασε, με τους εκπαιδευτικούς του 2ου δημοτικού σε ρόλο μαθητών, τεχνικές δομημένης συζήτησης για ζευγάρια και μεγάλες ομάδες όπως Think Pair share, World Cafe, Four Corners, Fishbowl Debate και Save the Last Word ως καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να πλαισιώσουν διλήμματα που ανακύπτουν στα μαθησιακά τους αντικείμενα.
Στα πλαίσια της εισήγησης, οι επιμορφούμενες της ομάδας των Φιχτίων-Αργολίδας GIG Erasmus+, Ελένη Νικολοπούλου ΠΕ 70 εκπαιδευτικός του 6ουο Δημοτικού Σχολείου Άργους και η Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Σοφία Κουτρουφίνη ΠΕ 70 πρώην Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Άργους, πλήρη εταίρου της σύμπραξης, στήριξαν το 2ο μέρος καταθέτοντας την εμπειρία σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης ενός μαθήματος ιστορίας Ε’ Δημοτικού με τίτλο « Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τον λαό». Το μάθημα τους, το οποίο βασίστηκε στο δίλημμα και υποστηρίχτηκε από την πλατφόρμα dibl, το υλοποίησαν με δυο διαφορετικά τμήματα της Ε’ Δημοτικού στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Άργους. Η θετική ανατροφοδότηση σε σχέση με το ενδιαφέρον των μαθητών και την εμπλοκή τους στην μαθησιακή διαδικασία , επισφράγισε την εμπειρία επαγγελματικής ανάπτυξης που βίωσαν αλλά και τα αποτελέσματα της συμμετοχής του σχολείου τους στην σύμπραξη του προγράμματος Erasmus+ και αποτέλεσε το κίνητρο για την μοιραστούν με τους συναδέλφους.
Τις δύο επιμορφωτικές δράσεις υποστήριξε τεχνικά με την πολύτιμη βοήθεια του ο κ. Κώστας Πλατής ΠΕ86 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους ενώ την διοργάνωση επιμελήθηκε η κ. Σοφία Κουτρουφίνη Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους και στήριξαν ένθερμα με την συμμετοχή τους και την ανατρόφοδότηση τους οι εκπαιδευτικοί του.