Την Τρίτη 14/5 οι μαθητές τω δύο τμημάτων της Γ’ τάξης επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο των Μυκηνών, όπου και ξεναγήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς τους. Έγινε σύνδεση με το μάθημα της Ιστορίας και την Ενότητα του «Μυκηναϊκού πολιτισμού», καθώς με την επίσκεψη αυτή οι μαθητές είδαν από κοντά όλα όσα διδάσκονται. Μέσα από την ξενάγηση στην Ακρόπολη των Μυκηνών με την περίφημη Πύλη των Λεόντων και στη συνέχεια στον θολωτό τάφο, τον «θησαυρό του Ατρέα» και στο Αρχαιολογικό Μουσείο, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν από τους σπουδαιότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας.
Συνεργασία 2ου, 3ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Άργους στη διάχυση των αποτελεσμάτων της Επιμόρφωσης WP5 GIGErasmus+- Ενδοσχολικές Επιμορφώσεις 2023-24
Στα πλαίσια της διάχυσης των αποτελεσμάτων της σύμπραξης Erasmus +2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 Gamified Introduction to Gamification και των ενδοσχολικών επιμορφώσεων του συλλογικού προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων υλοποιήθηκαν 2 επιμορφωτικές δράσεις στο εργαστήριο Πληροφορικής του 2ο Δημοτικού Σχολείου Άργους με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς του και με συνεργασία εκπαιδευτικών του 2ου, 3ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Άργους. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε στις 24 Απριλίου 2024 και αφορούσε εισήγηση3 ωρών σχετικά με το φυσικό αντικείμενο της επιμόρφωσης της σύμπραξης Μαθητοκεντρική και Παιχνιδοποιημένη μάθηση -αξιοποίηση του διλήμματος dibl και η δεύτερη πραγματοποιήθηκε στις 25 Απριλίου 2024 και αφορούσε βιωματικόεργαστήριο 3 ωρώνσχετικά με τις μαθητοκεντρικές –συνεργατικές τεχνικές δομημένης συζήτησης που πλαισιώνουν το δίλημμα.
Η εκπαιδευτικός Δέσποινα Χατζηγεωργίου ΠΕ06, εκπρόσωπος του 3ου Δημοτικού Σχολείου Άργους, πλήρη εταίρου της σύμπραξης, και επιμορφώτρια της 2ηςφάσης επιμορφώσεων Erasmus+ GIG στην περιφερειακή ενότητα Αργολίδας, Φίχτια Αργολίδας -Μάρτιος 2023, στήριξε το πρώτο μέρος της εισήγησης σε σχέση με τα οφέλη των βασικών δράσεων του προγράμματος Erasmus+ για την σχολική εκπαίδευση με έμφαση στην εν λόγω σύμπραξη μικρής κλίμακας και παρουσίασε τις θεματικές της επιμόρφωσης της σύμπραξης με έμφαση όπως τη μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα και την παιχνιδοποίηση καθώς και την υποστήριξη τους από την ψηφιακή πλατφόρμα dibl. Στην συνέχεια σε βιωματικό εργαστήριο παρουσίασε, με τους εκπαιδευτικούς του 2ου δημοτικού σε ρόλο μαθητών, τεχνικές δομημένης συζήτησης για ζευγάρια και μεγάλες ομάδες όπως ThinkPairshare, WorldCafe, FourCorners, FishbowlDebate και SavetheLastWord ως καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να πλαισιώσουν διλήμματα που ανακύπτουν στα μαθησιακά τους αντικείμενα.
Στα πλαίσια της εισήγησης, οι επιμορφούμενες της ομάδας των Φιχτίων-Αργολίδας GIG Erasmus+, Ελένη Νικολοπούλου ΠΕ 70 εκπαιδευτικός του 6ουο Δημοτικού Σχολείου Άργους και η Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Σοφία Κουτρουφίνη ΠΕ 70 πρώην Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Άργους, πλήρη εταίρου της σύμπραξης, στήριξαν το 2ο μέρος καταθέτοντας την εμπειρία σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης ενός μαθήματος ιστορίας Ε’ Δημοτικού με τίτλο « Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τον λαό».Το μάθημα τους, το οποίο βασίστηκε στο δίλημμα και υποστηρίχτηκε από την πλατφόρμα dibl, το υλοποίησαν με δυο διαφορετικά τμήματα της Ε’ Δημοτικού στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Άργους. Η θετική ανατροφοδότηση σε σχέση με το ενδιαφέρον των μαθητών και την εμπλοκή τους στην μαθησιακή διαδικασία , επισφράγισε την εμπειρία επαγγελματικής ανάπτυξης που βίωσαν αλλά και τα αποτελέσματα της συμμετοχής του σχολείου τους στην σύμπραξη του προγράμματος Erasmus+ και αποτέλεσε το κίνητρο για την μοιραστούν με τους συναδέλφους.
Τις δύο επιμορφωτικές δράσεις υποστήριξε τεχνικά με την πολύτιμη βοήθεια του ο κ. Κώστας Πλατής ΠΕ86 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους ενώ την διοργάνωση επιμελήθηκε η κ. Σοφία Κουτρουφίνη Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους και στήριξαν ένθερμα με την συμμετοχή τους και την ανατρόφοδότηση τους οι εκπαιδευτικοί του.
Κι όμως μέσα από τη μαγεία του θεάτρου, ο παππούς Αριστοφάνης ταξίδεψε στο σχολείο μας με τη διαδραστική παράσταση για παιδιά «ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ» του Ντίνου Σπυρόπουλου σε σκηνοθεσία Ελένης Τσακάλου. Στο ρόλο του Αριστοφάνη ο Ντίνος Σπυρόπουλος. Ο αρχαίος σατιρικός ποιητής Αριστοφάνης διασχίζει τους αιώνες με τη βοήθεια της φαντασίας και τα παιδιά μαθαίνουν για την εποχή που έζησε ο ποιητής. Όλα τα παιδιά ανέβηκαν στη σκηνή και ο Αριστοφάνης τα “έντυσε” με τους ρόλους του. Δεν παρακολούθησαν την παράσταση σαν απλοί θεατές αλλά έγιναν μέρος της και έπαιξαν με την καθοδήγησή του, κάποια αποσπάσματα από τα έργα του Λυσιστράτη, Πλούτο και Ειρήνη. Τα παιδιά μπαίνουν στους ρόλους , ώστε το τέλος της παράστασης να ανακαλύψουν το μήνυμα του έργου του, που δεν ήταν άλλο από την Ειρήνη σε όλο τον κόσμο!
Την τελευταία μέρα πριν το σχολείο μας κλείσει για τις πασχαλινές διακοπές πραγματοποιήσαμε όμορφες επισκέψεις και δράσεις.
Η Β΄τάξη επισκέφθηκε το διπλανό μας 2ο Νηπιαγωγείο Άργους και τραγούδησε τα Κάλαντα του Λαζάρου στους μικρούς μαθητές. Το ίδιο έκαναν και τα Τριτάκια μας, που επισκέφθηκαν το 10ο Νηπιαγωγείο Άργους. Οι μικροί μαθητές, αφού άκουσαν τα Κάλαντα του Λαζάρου από τα μεγαλύτερα παιδιά, μας τραγούδησαν τραγούδια της άνοιξης και έγινε ανταλλαγή δώρων με χειροποίητες πασχαλινές κατασκευές από όλα τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς!
Ευχαριστούμε τις συναδέρφους νηπιαγωγούς για τη ζεστή φιλοξενία … και του χρόνου να κρατάμε τα πανέμορφα έθιμα του τόπου μας!